Lépcső önmagamhoz

Lépcső önmagamhoz

„Aki nyavalyog, de nem változtat…”

2020. március 13. - F. Meli

Legtöbbször saját magunkat korlátozzuk. Szinte mantraként mormoljuk, hogy túl fiatalok vagy épp túl idősek vagyunk a változáshoz, és mások szerencsésebbek, tehetségesebbek, szebbek, jobbak, bátrabbak, mint mi. Még azelőtt elkedvetlenedünk, hogy egyáltalán megkísérelnénk megoldani a problémát. És jóval hamarabb találunk tíz kifogást, mint egyetlen megoldást az adott helyzetre.

411931_322029174495737_1535523595_o.jpg

2011-ben is a fodrász és a sminkes segített (fotó: EdCri)

Évekig sminkeshez és fodrászhoz jártam a táncversenyek előtt, abban a tudatban, hogy képtelen lennék ilyen téren is teljesíteni. Legtöbbször egy nappal korábban indultunk a különféle helyszínekre, és én hosszú órákig szinte mozdulatlanul ültem az autóban, gondosan vigyázva a mereven álló, töméntelen hajlakkal befújt frizurámra, éjszaka pedig alig aludtam valamit, mert sajgott a fejem a húsz-harminc hajcsattól. Egyetlen megoldás az lett volna, hogy hasra fekszem, de akkor annyi lett volna a sminkemnek… így másnap félkómásan léptem parkettre.

Arra is gondoltam, hogy az interneten rákeresek a csináld magad videókra, de egyfolytában halogattam. Még mindig kényelmesebb volt nyavalyogni, mint elhinni, hogy én is képes lennék elkészíteni a sminket és a frizurát.

10440714_1038579026174078_6025653537720931043_n.jpg

A rövidebb hajjal kilógtam a sorból (Fotó: EdCri)

2017 októberében azonban nem volt visszaút. Nem sokkal a brassói országos bajnokság előtt kiderült, hogy egy nappal korábban indulunk, mint eredetileg terveztük, így péntektől egészen vasárnapig – a verseny napjáig – kellett volna kibírjam az előre elkészített sminkkel és frizurával. Bevillant, hogy akár Brassóban is elmehetnék egy szépségszalonba, de miután feltérképeztem az árakat, inkább lemondtam róla.

Nem volt más választásom, végre keresgélni kezdtem az interneten… Egy Rachel Macintosh nevű ausztrál nő videóira bukkantam először, és azonnal meggyőzött. Főként azért, mert korábban versenytáncolt, és tisztában volt vele, hogyan kell tartós frizurát és sminket készíteni. Egy belső hang viszont megállás nélkül azt suttogta, hogy képtelen leszek megcsinálni, sőt megfelelő felszerelésem sincs hozzá, de szerencsére sikerült elcsitítani.

Rachel Macintosh YouTube-csatornája segített

Indulás előtt két órával előkerestem a silány sminkkészletemet és azt a néhány hajcsatot, amit korábban szereztem be. Bár a végeredmény jobb lett, mint amire számítottam, éreztem, hogy ennél azért többre van szükség. Miután újabb szemfestékeket, hajhálót és kontytűt vásároltam, másnap újra belevágtam. Igazából a verseny reggelén szembesültem azzal, hogy vége a játéknak, mivel ezúttal olyan sminket és frizurát kell összehozni, amelyik akár estig is állja a sarat… és sikerült.

28616512_1919037178128254_610144587301669355_o_1.jpg

A verseny után az egyik edzőnkkel (fotó: Ambrus Melinda)

Rádöbbentem arra, hogy hajthatatlan gyakorlással szinte bármit meg lehet tanulni, még akkor is, ha antitalentumként nézel magadra a legelején. Azóta én sminkelem magam, tanulok a melléfogásokból (a szemhéjtussal máig sem tudtam megbarátkozni), és új ötleteket próbálok ellesni. Többek között az amerikai Christen Dominique videói is sokat segítettek.

dsc_7556.JPG

Az első lépések egyike... (fotó: F. R. S. – facebook.com/barangolofarkasok)

Hogy még mikor volt szükségem sminkre? A Temesvári Magyar Ifjúsági Szervezet Mikulás-napi ünnepségén, ahol bemondóként léptem színpadra, ugyanakkor a Szövegkovács Facebook-oldalára készített Anyanyelvi villámtanácsok videófelvételei, illetve egy-egy fontosabb összejövetel előtt. Kontyot a verseny óta nem készítettem, de valószínűleg az is sikerülne, ha újra rászorulnék.

dsc_8491.jpg

Újabb próba... (fotó: F. R. S. – facebook.com/barangolofarkasok)

Mit is mondott az egyik népszerű magyar rajzfilm főszereplője, dr. Bubó? „Aki nyavalyog, de nem változtat, annak még nem fáj eléggé.” Nekem a bajnokság előtti napokban kezdett igazán fájni…

Farkas-Ráduly Melánia

A bejegyzés trackback címe:

https://lepcsoonmagamhoz.blog.hu/api/trackback/id/tr5115519740

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása